جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: آمریکا از جنایت هولناک اسرائیل نه تنها حمایت بلکه اسرائیل را در این جنایت هولناک تشویق می کند مساعدت سه و نیم میلیارد دلاری اخیر آمریکا به اسرائیل جهت خرید تسلیحات جدید تشویقی بزرگ به جانی بزرگ تاریخ است، آیا وقت آن نرسیده که کشورهای اسلامی زیر پای سران اسرائیل و وزرای آنها فرش قرمز پهن نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سالروز وفات نبی مکرم اسلام، اظهار داشت: تاریخ زندگی معصومین و علل و عوامل شهادت آن بزرگواران درس های عبرت تاریخ هستند به عنوان نمونه می بینیم آنچه منشأ شهادت امام مجتبی علیه السلام و زمینه ساز بروز فاجعه کربلا شد، ریاست طلبی یک فرد شیطان صفت به نام مغیره بود که منشأ یک سنت غلط شد که مسیر تاریخ را عوض کرد.

وی ادامه داد: مجلس که به همه‌ی وزرای دولت جدید رای اعتماد داد، عده‌ای گفتند مجلس خیانت کرد، عده‌ای گفتند نماینده‌ها فریب خوردند، ساده لوحی کردند، یک عده گفتند نظام از دست رفت و.....چند روز بعد رهبر انقلاب در اولین دیدار با هیئت دولت سخنرانی کردند و گفتند؛ اینکه رییس جمهور توانست مجلس را برای تأیید همه‌ی وزرا قانع کند، یک موفقیت بزرگ است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: این نگاه با رویکردهای افراطی و تفریطی که این روزها مشاهده کردیم تفاوت دارد و نشان می‌دهد همه ما باید جهت‌گیری‌های خود را با قطب‌نمای اصلی حرکت جامعه امام امت همسو کنیم.

وی افزود: همین وزاری تأیید شده از مجلس تذکر میگیرند، استیضاح می شوند و این یک روند طبیعی است. ولی اینکه شما با هر مسأله ای که با اندیشه شما همراه نشده است، ضدانقلاب درست کنید، صحیح نیست. حضرت آقا کمک به موفقیت هر بزرگواری که عهده دار مسئولیت شده را یک تکلیف می دادند. یعنی و لو نظر من در انتخابات فرد دیگری بوده باشد، الان که انتخابات تمام شد و رئیس جمهور حکم تنفیذ ولی امر مسلمین را گرفت، تمام تلاش را باید انجام دهم تا این فرد موفق شود نه اینکه چون به مذاق من خوش نمی آید یک عینک بد بینی به چشمم بزنم و هر روز یک ماجرا درست کنم.

وی عنوان داشت: البته این مطالب به این معنی نیست که به برخی عملکرد ها و انتصاب ها و موضعگیری ها نقدی نداشته باشیم. نقد جای خود را دارد، رهبر انقلاب در دیدار هیئت دولت توصیه های بسیار نابی برای دولت داشتند که اگر نصب العین قرار گیرد در موفقیت دولت بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: تجربه‌ی تاریخی نشان داده هر جا که قوا و دستگاه‌های مختلف حرکت خود را براساس جهت‌گیری‌ها و اولویت‌های مطرح‌شده از سوی رهبری تنظیم کرده‌اند موفق شده و آنجا که دچار انحراف و حواشی شدند مایه‌ی درس و عبرت آیندگان گشتند؛ تجربه‌ی دولت‌ها خصوصا در سالیان اخیر به‌روشنی گواه این مدعاست.

وی اضافه کرد: در المپیک پاریس ناهید کیانی، اولین زن ایرانی بود که با پوشش اسلامی به فینال رقابت‌های المپیک راه یافت و مدال نقره را از آن خود کرد. منتهی جریان معاند و جریان غربگرا، تحمل دیدن این موفقیت بزرگ را نداشت. علاوه بر اینکه ناهید کیانی در جریان این رقابت‌ها، کیمیا علیزاده، ورزشکار ایرانی که کشف حجاب کرده بود و تبعه بلغارستان شده و با وطن فروشی زیر پرچم کشوری بیگانه در مقابل ورزشکاران کشور خودمان قرار گرفته بود را هم شکست داد اما متاسفانه عده ای ضمن تجلیل از ناهید کیانی، از کیمیا علیزاده هم تقدیر کردند. در حقیقت این طیف، در پوشش تجلیل از ورزشکار زن ایرانی، «وطن‌فروشی» را تطهیر کردند.

امام جمعه خوی اضافه کرد: معمولا در قضیه مهاجرتها بعضی ها فورا نظام را محکوم می کنند اما اگر منصفانه بررسی کنیم می بینیم در بسیاری از موارد زیاده خواهی ها و لذت جویی ها عامل پناهندگی است. کیمیا علیزاده یک نمونه است، که قبل از مهاجرتش هنگام کسب مدال برنز زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران هدایای گزافی از سوی مسئولین به او داده شد و در بدو ورود چنان استقبالی از او شد که حقیقتا کم‌سابقه بود. اما علی رغم این همه تکریم در سال 98 متأسفانه پناهده شده و خود را «یکی از میلیون‌ها زن سرکوب‌شده ایرانی» دانست.

وی در ادامه به حمایت آمریکا و کشورهای غربی از جنایت رژیم کودک کش صهیونیستی اشاره کرد و افزود: آمریکا از جنایت هولناک اسرائیل نه تنها حمایت بلکه اسرائیل را در این جنایت هولناک تشویق می کند مساعدت سه و نیم میلیارد دلاری اخیر آمریکا به اسرائیل جهت خرید تسلیحات جدید تشویقی بزرگ به جانی بزرگ تاریخ است، آیا وقت آن نرسیده که کشورهای اسلامی زیر پای سران اسرائیل و وزرای آنها فرش قرمز پهن نکنند.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: سه کشور اروپایی یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه طی بیانیه ای از ایران وگروه های مقاومت خواستند از حمله به اسرائیل صرف نظر کنند آنها در این بیانیه می‌گویند عمیقاً از تشدید تنش ها در منطقه نگران هستیم. باید به آنها گفت اگر نگران هستید چرا به اسرائیل اجازه دادید تمامیت ارضی ما را نقض کند و میهمانی را که با گذرنامه دیپلماتیک به عنوان مهمان رسمی به ایران آمده بود ترور کند؟.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha